מה הופך פיצה ליותר ממצוינת?

vegetables-italian-pizza-restaurantפיצה. נדמה שהמאכל הטעים הזה, שמעטים יודו שאינם אוהבים ורובנו נשמח לאכול ממנו עוד ועוד, היה כאן תמיד. המאכל האיטלקי האולטימטיבי הוא כוכב במסעדות רחוקות בארצות הברית לצד מסעדות איטלקיות כשרות בתל אביב ועד לפיצריות מדופלמות ברחבי איטליה. מה הופך פיצה למצוינת? מאיפה היא הגיעה? קווים לדמותו של המאכל שכולנו אוהבים לאכול.

לפני שזוללים, הנה קצת היסטוריה

הפיצה נולדה כפשטידה לכל דבר. למעשה, באיטלקית המילה פיצה שוות ערך למילה פשטידה. כבר במאה ה-16, עם הגעתה של העגבניה לאירופה, הפך השידוך בין הבצק האיטלקי הפריך והרך ובין רוטב עגבניות עסיסי לאהוב במיוחד.
במאה ה-18 הגיעה הפיצה לנאפולי, שם התאהבה בה מלכת נאפולי מריה קרולינה וביקשה מאנשי הארמון שלה להקים תנור לבנים במטבח כדי שתוכל להנות מהמאכל הנפלא הזה. בהמשך התאהבה בפיצה גם מלכת איטליה מרגריטה סבויה, שעל שמה נקראת הפיצה שכוללת רוטב עגבניות עסיסי, גבינת מוצרלה ובזיליקום ריחני.

בהמשך נפתחו פיצריות בכל רחבי איטליה, שכל אחת מהן, על פי האזור בו היא נמצאת וחומרי הגלם שהוא מציע, פיתחה פיצות משלה. כשהחלה ההגירה מאיטליה לארצות הברית בתחילת המאה העשרים, הביאו איתם האיטלקים את הפיצה לניו יורק והיא הפכה להיות מאכל פופולרי באמריקה ולאחר מכן בכל רחבי העולם.

אז מה עושה פיצה למצויינת?

בצק מדויק – הפיצה מתבססת על מוצרים די בסיסיים, אך המהותי שבהם הוא הבצק. הבצק של הפיצה צריך להיות אוורירי, שומני במידה ונמתח. זהו בצק שצריך להנות מאפייה בטמרפטורה גבוהה מאד, רצוי בתנור עצים או תנור לבנים.

רוטב עגבניות ביתי – ככל שרוטב העגבניות שנמרח על הפיצה הוא ביתי יותר, כלומר עשוי מחומרים טריים ומוכן באהבה רבה, כך הפיצה תהיה טובה יותר. אפשר להשתמש ברסק עגבניות או בעגבניות מרוסקות, להוסיף עשבי תיבול טריים, מלח ופלפל וכל תוספת אחרת. בזיליקום ואורגנו הם התוספות הקבועות לרוטב האיטלקי.

גבינה איכותית – הפיצות הקנויות מהסופר לא מגיעות ברמתן לפיצה איטלקית אמיתית, כזו שאפשר למצוא גם בפיצריות או מסעדות כשרות בתל אביב ובכל רחבי הארץ. גבינת מוצרלה איכותית היא הבסיס הטוב ביותר לכל פיצה.

תוספות מוקפדות – האיטלקים אוכלים את הפיצה שלהם בלי תוספות מיוחדות, אבל האמריקאים הפכו אותה לבסיס למגוון רחב של קומבינציות. מתירס ועד זיתים, מפטריות ועד לפלפלים קלויים, מגבינה בולגרית ועד נקניק, מאננס ועד לפלפל חריף, אפשר לשים הכל על הפיצה. חשוב להקפיד על שילוב טעמים טוב ועל חומרי גלם איכותיים.

ואיפה מוצאים פיצה טובה בישראל?

גם בישראל פיצה נחשבת לאחד המאכלים הפופולריים ביותר. לא חייבים להסתפק בפיצה מהסופר כדי להנות מהמאכל האיטלקי הזה. אם אתם גרים בתל אביב תוכלו להנות מפיצריות רבות ומי שמחפש מסעדות כשרות בתל אביב שמגישות פיצה ימצא אותן בכל מקום. בכל רחבי הארץ אפשר למצוא פיצריות שנשארות נאמנות לחוקים שהכתיבו האיטלקים כבר לפני 400 שנה.

בואו לעיין בתפריטים שלנו ולמצוא את הפיצה המושלמת